3 najpopularniejsze metody znakowania odzieży reklamowej - jakie są ich wady i zalety?

02 marca 2023 Autor: Anna Brzezińska
Ocena: -/5 (liczba ocen: 0)
/zdjecia/znakowanie-odziezy-reklamowej_1.jpg 750 1200 20230302 3 najpopularniejsze metody znakowania odzieży reklamowej - jakie są ich wady i zalety? 3 najpopularniejsze metody znakowania odzieży reklamowej - jakie są ich wady i zalety? Anna Brzezińska https://www.openwear.pl/favicon-196x196.png
3-najpopularniejsze-metody-znakowania-odziezy-reklamowej-jakie-sa-ich-wady-i-zalety.jpg
3 najpopularniejsze metody znakowania odzieży reklamowej - jakie są ich wady i zalety?

Odzież reklamową można znakować za pomocą różnych metod. Do najpopularniejszych zaliczają się: sitodruk, druk DTG oraz haft komputerowy. Jeżeli chcesz zamówić odzież reklamową, ale nie jesteś pewny, na którą metodę znakowania warto się zdecydować, poniżej znajdziesz najważniejsze wady i zalety poszczególnych technik. Porównaj je i wybierz tę metodę, która spełnia Twoje potrzeby i oczekiwania.

Sitodruk – wady i zalety

Sitodruk to zdecydowanie jedna z najpopularniejszych technik umożliwiających znakowanie odzieży reklamowej. Podczas znakowania tą metodą na odzież nakłada się farby, wykorzystując do tego celu specjalne sita. W naszej hurtowni posiadamy tzw. karuzele (automatyczne maszyny sitodrukowe), które umożliwiają znakowanie z wykorzystaniem farb wywabowych, plastizolowych oraz wodnych. Jeżeli chodzi o zalety tej metody, to warto wymienić:

  • niski koszt wykonania – sitodruk jest zdecydowanie najtańszą i najtrwalszą techniką nadruku, wykonywaną w przypadku zamówień wynoszących powyżej 20 sztuk odzieży,
  • dużą odporność i wytrzymałość – nadruk nie niszczy się w praniu, jest wodoodporny, a także odporny na działanie czynników atmosferycznych i działania mechaniczne, np. pocieranie,
  • możliwość uzyskania efektów specjalnych, takich jak np. wypukły nadruk lub nadruk w kolorze srebrnym/złotym,
  • możliwość wykonania przejść tonalnych,
  • możliwość druku full color,

Natomiast jeśli chodzi o wady takiego rozwiązania, to można zaliczyć do nich:

  • konieczność stworzenia identycznego nadruku dla całego zamówionego nakładu,
  • brak możliwości wykonania nadruku na polarach.

Niewątpliwie stosunek zalet do wad jest zdecydowanie korzystny dla tych pierwszych. Warto dodać, że wykonanie znakowania metodą sitodruku, wymaga od klienta dostarczenia wybranego wzoru w postaci pliku wektorowego (format .pdf, .ai, .cdr).

Druk DTG – wady i zalety

Druk Direct To Garment, czyli DTG, to metoda znakowania odzieży, która przypomina działanie drukarki atramentowej. Specjalna głowica nanosi wzór bezpośrednio na materiał. Druk DTG zaliczany jest do najnowszych metod zdobienia odzieży i wyróżnia się następującymi zaletami:

  • braki procesu przygotowania – nie ma konieczności wykorzystywania klisz, matryc lub sit,
  • wykorzystanie techniki rastrowej (full color), dzięki której wszystkie szczegóły nadruku są doskonale widoczne,
  • możliwość zamawiania pojedynczych sztuk odzieży,
  • fotograficzna jakość (wysoka rozdzielczość 1440 DPI),
  • duży obszar zadruku – 40 cm x 60 cm,
  • bardzo krótki czas realizacji zamówienia,
  • dowolność w kwestii ilości projektów – łatwość personalizacji nadruków sprawia, że niezależnie od liczby różnych nadruków, końcowa cena będzie taka sama,
  • możliwość wykonywania gradientów (przejść tonalnych),
  • możliwość drukowania z dowolnego pliku graficznego

Pomimo długiej listy zalet, druk DTG, jak każda metoda, ma swoje wady. Do najważniejszych minusów, które należy uwzględnić podczas wybierania techniki znakowania, w przypadku druku DTG zalicza się:

  • brak możliwości drukowania na ubraniach wykonanych z polaru,
  • małą opłacalność przy dużych zamówieniach z jednego projektu (DTG przestaje być opłacalny dla nakładu powyżej 50 sztuk),
  • mniejsza, w porównaniu do sitodruku, odporność na pranie (w przypadku białej odzieży – czarna i kolorowa zachowują się podobnie).

Podobnie jak sitodruk, DTG posiada więcej zalet niż wad, przez co jest chętnie stosowaną metodą nadruku.

Haft komputerowy – wady i zalety

Ostatnią metodą, którą chcemy tutaj przedstawić, jest haft komputerowy. Mowa o jednej z najstarszych technik znakowania tekstyliów, w tym odzieży, toreb, czapek itd., w nowoczesnym wydaniu. Aby móc skorzystać z tej techniki, musisz dostarczyć projekt graficzny, który pozwoli nam stworzyć tzw. program hafciarski (możliwy do wielokrotnego wykorzystywania). Haft komputerowy jest techniką znakowania, która doskonale nadaje się do wykonywania odzieży firmowej i reklamowej – metoda ta świetnie sprawdzi się do nanoszenia tekstu i logo. Do zalet haftu komputerowego zalicza się przede wszystkim:

  • niską cenę (przy nakładzie przekraczającym 50 sztuk),
  • możliwość znakowania polaru oraz różnych tekstyliów, takich jak koce, ręczniki, czapki itd.,
  • elegancki, luksusowy wygląd,
  • możliwość wykorzystania do 16 kolorów w jednej aplikacji,
  • możliwość personalizowania poszczególnych haftów (np. celem wyhaftowania różnych nazwisk lub numerów).

Oczywiście, jak w przypadku każdej metody znakowania, również haft komputerowy ma swoje wady, do których zaliczają się:

  • duży koszt realizacji obszernych gabarytowo projektów graficznych,
  • brak możliwość wykonywania drobnych wzorów (minimalna wielkość elementu wynosi 5 mm),
  • konieczność znakowania odpowiednio grubych tkanin – minimalna gramatura wynosi 190 g.

Oprócz tego warto dodać, że haft komputerowy może być wykonany wyłącznie z projektu dostarczonego w formie pliku wektorowego (.pdf, .ai, .cdr). Niewątpliwie haft znacząco różni się od innych metod, będąc jednak niezmiennie często wybieranym sposobem nanoszenia wzorów na tkaniny.

Nie wiesz, którą metodę wybrać? Niczym się nie przejmuj, chętnie Ci pomożemy. Skontaktuj się z nami, przedstawiając swoje potrzeby, a my wskażemy optymalne rozwiązanie.

Najtańsza Drukarnia Internetowa
Pomysłowe Gadżety Reklamowe
Znakowanie Odzieży Reklamowej