Bluza z haftem czy z nadrukiem - co wybrać?

17 lutego 2022 Autor: Anna Brzezińska
Ocena: -/5 (liczba ocen: 0)
/zdjecia/bluza-z-haftem-nadrukiem.jpg 750 1200 20220217 Bluza z haftem czy z nadrukiem - co wybrać? Bluza z haftem czy z nadrukiem - co wybrać? Anna Brzezińska https://www.openwear.pl/favicon-196x196.png
bluza-z-haftem-czy-z-nadrukiem-co-wybrac.jpg
Bluza z haftem czy z nadrukiem - co wybrać?

Bluza z logo firmy jest praktycznym sposobem na reklamę własnej marki. Jeśli pierwszy raz projektujesz spersonalizowaną odzież, musisz wybrać, czy grafika ma zostać nadrukowana, czy wyhaftowana na materiale. Co okaże się lepsze dla Twojego produktu? Na jakie aspekty zwrócić uwagę, podejmując decyzję?

Z jakiego materiału będzie uszyta bluza?

Istotne kryterium wyboru stanowi typ tkaniny użytej do wykonana bluza. Dla materiałów o wyraźnej i nierównomiernej strukturze, jak na przykład polar, haft będzie lepszym wyborem, materiał ten może nie przyjąć nadruku i nie zapewnia jego trwałości. Haftowanie będzie też wskazane dla materiałów o gramaturze minimum 190 g/cm2, z jakich najczęściej szyje się bluzy. Nadruk z kolei znajdzie zastosowanie na gładkich bluzach, wykonanych z bawełny lub mieszanek bawełniano- poliestrowych oraz cieńszych tkaninach, a także materiałach wodoodpornych typu softshell.

Wielkość i umiejscowienie logo na bluzie

Kolejnym aspektem w wyborze jest rozmiar logo, jeśli jest on duży i skomplikowany, ma wiele kolorów i małych elementów, to świetnie sprawdzi się nadruk, a przy tym koszty będą niższe niż przy wykonaniu, tego samego logo jako haftu. Nadruk jest też lepszym wyborem, gdy na bluzie chcesz umieścić wiele logotypów w różnych miejscach. Haft natomiast będzie dobry przy mniejszych grafikach, w miejscach o odpowiednim rozmiarze, aby móc umieścić materiał w maszynie haftującej. Przy składaniu zamówienia, możesz zapytać, czy miejsce, w którym chcesz umieścić logo, jest odpowiednie dla haftu, zazwyczaj musi mieć powierzchnię większą niż 10 mm.

Bluza z nadrukiem - jakie są jej zalety?

Do nanoszenia grafiki na produkt stosuje się wiele nowoczesnych metod, między innymi sitodruk, transfer cyfrowy czy termotransfer. Zaletą każdego z nich jest możliwość dokładnego odwzorowania logo, nawet przy bardzo skomplikowanych wzorach oraz ogromna paleta barw i zachowanie żywych kolorów. Umożliwia to, stworzenie bluzy z nadrukiem w postaci zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Do nadruku na ubraniu można wykorzystać specjalne farby: świecące w ciemności, odblaskowe, wypukłe nadające efekt 3D. Dodatkowo jest stosunkowo tania forma, opłacalna nawet przy małych nakładach, ale też przy zlecaniu dużego zamówienia, na przykład przy produktach reklamowych. Obecna technologia sprawia też, że nadruki są wytrzymałe i odporne na działanie czynników zewnętrznych.

Wady nadruku na bluzie

Należy pamiętać, że największym przeciwnikiem nadruku jest pranie w wysokich temperaturach, sprawiające, że nadruk blaknie, kruszy się, mogą też pojawić się pęknięcia. Częste użytkowanie produktu, też może przyczyniać się do szybszego zniszczenia nadrukowanej grafiki. Niektóre metody wymagają drogich matryc, wówczas będzie to lepszy wybór przy dużych nakładach, gdzie jest ona wielokrotnie wykorzystywana. Nadruk ogranicza też wybór tkaniny, z jakiej ma zostać wykonany produkt.

Bluza z własnym haftem - korzyści

Haft powstaje w formie cyfrowej, a specjalny program pozwala zlecić maszynie haftującej wyszycie odpowiedniego motywu. Największą zaletą jest jego trwałość, dzięki której pomimo częstego prania, nawet w wysokich temperaturach, zaginania pozostaje w pierwotnej formie, nie tracąc kolorów. Haft z pewnością sprawia też, że Twoja bluza zyska luksusowy i elegancki charakter, nadając marce prestiżu. Cena haftu różni się w zależności od jego rodzaju. Najtańsze i najłatwiejsze w wykonaniu są monochromatyczne motywy, bez wielu detali, na przykład napisy, a proste wzory zyskują na jakości wykonania.

Minusy wyboru bluzy z haftem

Dokładne wyhaftowanie dużego wzoru z licznymi detalami może być utrudnione z powodu grubości nici, co pogorszy finalny efekt wizualny. Niestety ograniczony jest też wybór kolorów nici, haft nie sprawdzi się przy wielokolorowych motywach z gradientem barw. Ponadto wraz ze skomplikowaniem wzoru rośnie też cena bluzy z haftem i czas wykonania zlecenia.

Ostateczna decyzja - haft czy nadruk?

Przy końcowym wyborze, między bluzą z własnym haftem a bluzą z nadrukiem, zwróć uwagę na rodzaj materiału wykorzystanego do uszycia. Koniecznie uwzględnij wielkość, skomplikowanie i położenie Twojego wzoru. Jak liczny ma być nakład produktu, chcesz zlecić wykonanie kilku, a może kilkudziesięciu sztuk? Uwzględnij przy tym budżet, jaki chcesz na produkcję. Jakie ma być jej przeznaczenie?  Ubranie ma być prezentem a może produktem reklamującym Twoją markę? Jak często bluza będzie noszona, okazjonalnie czy codziennie? W jakich warunkach? Czy będzie wystawiona na działanie wysokich temperatur? Odpowiadając sobie na te pytania, z łatwością dokonasz właściwego wyboru.

Najtańsza Drukarnia Internetowa
Pomysłowe Gadżety Reklamowe
Znakowanie Odzieży Reklamowej