Jak przygotować projekt koszulki firmowej z nadrukiem?

15 marca 2022 Autor: Anna Brzezińska
Ocena: -/5 (liczba ocen: 0)
/zdjecia/koszulka-firmowa-z-nadrukiem2.jpg 750 1200 20220315 Jak przygotować projekt koszulki firmowej z nadrukiem? Jak przygotować projekt koszulki firmowej z nadrukiem? Anna Brzezińska https://www.openwear.pl/favicon-196x196.png
jak-przygotowac-projekt-koszulki-firmowej-z-nadrukiem.jpg
Jak przygotować projekt koszulki firmowej z nadrukiem?

Koszulki z nadrukiem nie wychodzą z mody i są świetnym sposobem na pokazanie światu tego, co masz do powiedzenia. Przeczytaj nasze podpowiedzi, jak przygotować projekt koszulki firmowej z nadrukiem.

T-shirty z logo firmy to dobra reklama marki, fajny pomysł na upominek okolicznościowy dla pracowników oraz oryginalny sposób na ozdobienie odzieży roboczej. Jeśli chcesz zaprojektować samodzielnie koszulkę firmową bez korzystania z usług profesjonalnego grafika, warto zacząć od podstaw. Sprawdź, w jaki sposób możesz stworzyć Twój własny T-shirt.

Najlepsze firmowe koszulki – hurtownia odzieży

Gdy chcesz mieć koszulkę z logo Twojej firmy, powinieneś zacząć od wyboru hurtowni, która zrealizuje Twój pomysł. Szukaj sprzedawcy, który oferuje szeroki zakres produktów oraz wysoką jakość materiałów i nadruków. Markowa odzież reklamowa to nie tylko T-shirty. Być może spodoba Ci się pomysł czapki z daszkiem, bluzy lub innego elementu garderoby z Twoim znakiem w widocznym miejscu. Zwróć też uwagę, jakich technologii używa wybrana przez Ciebie hurtownia. Każda z nich ma swoją specyfikę, która wpływa na wygląd nadruku. Najczęściej spotykane są:

  • sitodruk – popularna, uniwersalna i bardzo trwała metoda wykonywania nadruków;
  • DTG, czyli druk cyfrowy bezpośredni – do mniejszych zamówień i wielokolorowych grafik;
  • haft komputerowy – idealna do niewielkich grafik, na koszulki polo oraz koszule;
  • flex/ flox – jednokolorowe proste grafiki;
  • sublimacja – do jasnych koszulek wykonanych z poliestru;
  • folia lateksowa – do pełnokolorowych grafik na odzieży sportowej;
  • termotransfer/ sitotransfer – do wykonywania metek na odzieży.

Koszulka z logo Twojej firmy – od czego zacząć?

Odpowiednie przygotowanie projektu sprawia, że koszulki reklamowe z nadrukiem wyglądają profesjonalnie. Na jakie cechy trzeba zwrócić uwagę?

Wielkość i czytelność grafiki

Nadruk powinien być odpowiedniej wielkości, musi także być czytelny. Najlepiej, gdy jego kolor kontrastuje z barwą materiału. Należy też pamiętać o tym, aby nadruk był dobrze wykadrowany i zawierał tylko te elementy, które chcesz umieścić na swoim firmowym T-shircie. Jeśli na nadruku ma znajdować się tekst, postaraj się, aby był on dobrze widoczny i czytelny. Staraj się używać krótkich haseł, które łatwo zapamiętać.

Miejsce nadruku na koszulce

Trzeba też zastanowić się, jaką część koszulki ma zajmować nadruk oraz czy ma być on umieszczony z przodu, czy z tyłu. Lokalizacja grafiki ma wpływ na jej wielkość i możliwe proporcje. Z reguły nadruki na przodzie koszulki, tzn. na po prawej lub po lewej stronie na piersi albo na klatce piersiowej są większe, niż te zlokalizowane z tyłu.

Jak zrobić projekt koszulki firmowej z nadrukiem?

Parametry techniczne dostarczonego projektu nadruku muszą spełniać określone wymagania. Dzięki temu nadruki na koszulkach będą estetyczne i czytelne.

Wybór odpowiedniego programu graficznego

Program graficzny, który wybierzesz do projektowania nadruku, ma niebagatelne znaczenie. Odpowiednio dobrany wpływa korzystnie na jakość grafiki. I odwrotnie, jeśli użyjesz kiepskiego programu, efekty nie będą zadowalające. Aby koszulka z logo Twojej firmy spełniła swoje zadanie, grafika musi być dobrej jakości. Wśród polecanych programów znajduje się Photoshop, Corel Draw i Illustrator.

Jak zaprojektować grafikę?

Najwygodniej będzie używać logo w postaci wektorowej, które można edytować w programie graficznym i np. dopisać hasło związane z firmą. Do pisania haseł na grafice używaj kolorów oraz czcionki, które kojarzą się z Twoją marką. Lepiej wybierać proste kształty i grafiki bez nadmiaru zbędnych szczegółów.

Zalety plików wektorowych

Przygotuj plik wektorowy, dzięki czemu łatwiej będzie skalować projekt w miarę potrzeby, aby dopasować go do rozmiarów koszulki. Ten rodzaj plików umożliwia zachowanie oryginalnej jakości grafiki, dzięki czemu koszulka firmowa z nadrukiem będzie wyglądać bardziej profesjonalnie.

Ostatnie szlify i wysyłanie pliku

Liczą się także Twoje umiejętności. Nie zapomnij usunąć wszystkich zbędnych elementów graficznych, zanim wyślesz gotowy projekt. Pamiętaj też o tym, aby wysłany projekt do realizacji był wykonany w skali 1:1.

Koszulki reklamowe z nadrukiem – wielkość grafiki

Kolejną istotną kwestią jest wielkość samej grafiki. Oprócz odpowiedniego dopasowania do rozmiaru i fasonu koszulki warto też ustalić, jaką jej część ma zajmować grafika. Poszczególne miejsca drukowania grafiki na odzieży mogą pomieścić większy lub mniejszy nadruk. Przykładowo, gdy koszulki reklamowe mają mieć nadruk na piersi, powinien on zajmować pole o wysokości i szerokości około 10 cm. Z kolei nadruki na całej klatce piersiowej lub na plecach mogą być znacznie większe i osiągać szerokość 30 cm. Maksymalna zalecana wysokość grafiki to około 42 cm.

Zadbaj o identyfikację wizualną Twojej firmy i wybierz koszulki reklamowe. Krok po kroku zaprojektuj nadruk z logo przedsiębiorstwa i utrwal jego nazwę oraz charakterystyczną kolorystykę w świadomości swoich klientów.

Najtańsza Drukarnia Internetowa
Pomysłowe Gadżety Reklamowe
Znakowanie Odzieży Reklamowej