/zdjecia/druk_sublimacja_reflect.jpg 750 1200 20190125 Sublimacja – wady i zalety Sublimacja – wady i zalety Olgierd Orzechowski https://www.openwear.pl/favicon-196x196.png Sublimacja – wady i zalety Tutaj przede wszystkim chcemy skupić się na tym, czym właściwie jest sublimacja, jakie są jej główne zalety, a jakie minusy i czy powinieneś w związku z tym rozważyć jej wykorzystanie w planowanych projektach. Sublimacja – czym jest i jakie są jej zalety? Drukowanie z pomocą sublimacji jest nowatorską metodą tworzenia niestandardowej odzieży, w której wzór jest drukowany bezpośrednio na zwykłej tkaninie. Mówiąc bardzo teoretycznie polega to na tym, iż to ma miejsce przemiana fazowa. Mowa tutaj o stanie bezpośredniego przejścia ze stanu stałego w gazowy, ale co ważne - z pominięciem stanu ciekłego. W praktyce i w kontekście druku a odzieży zamiast tworzenia oddzielnych elementów druku, jak klasycznie – tutaj projekt jest najpierw drukowany, a następnie układany warstwowo na zwykłym ubraniu i wprowadzony na jego powierzchnię przez sublimacyjną maszynę, co pozwala uzyskać piękną wysoką jakość koloru (już mamy pierwszą zaletę). Ten sposób tworzenia odzieży metodą sublimacji oznacza też brak blaknięcia. Korzyści z tego procesu są natychmiast widoczną co więcej masz do dyspozycji właściwie nieograniczoną gamę kolorów w dowolnej kombinacji. Wszystko co można zaprojektować na ekranie niezbędnym do sublimacji, teoretycznie można umieścić na koszuli lub innym elemencie odzieży. Mowa o: zdjęciach ilustracjach fajnej grafice inspirującym tekście Warto też wspomnieć o zanikających gradientach i obrazach wielowarstwowych, co w efekcie sprawia, iż sublimacja w nowoczesnym druku pozwala stworzyć naprawdę niesamowite projekty - bez ograniczeń. Czy zatem sublimacja jest zawsze najlepszym wyborem? Chociaż proces ten oferuje wiele wspaniałych funkcji, zawsze istnieją alternatywy, które mają własne plusy. Jeśli klasyczny wygląd ubrań jest stylem, który chcesz replikować, byłoby to znacznie trudniejsze do osiągnięcia w przypadku procesu sublimacji, która jest tak nowoczesnym tworem. Innym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, jest ekonomiczna wartość innych alternatyw w porównaniu do sublimacji. Większość klasycznych rozwiązań jest mniej kosztowna – ale należy pamiętać, że w prostej formie, bowiem każda dodatkowa personalizacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. To w sumie powoduje że sublimacja w niektórych przypadkach – szczególnie, gdy nadruk jest duży stanie się bardziej opłacalna. Podsumowując właściwości sublimacji... Sublimacja to doskonały wybór, który należy z pewnością rozważyć, jeśli chcesz mieć odzież promocyjną, która ma się wyróżnić. Tutaj metoda sublimacji zdaje się być najlepszym i najbardziej polecanym wyborem.